#тияк?: Тренінг для сімейних лікарів по взаємодії з ветеранами і формуванню стійкості медичних працівників
Лікарі першої лінії контакту щоденно взаємодіють з пацієнтами, котрі до них звертаються. Серед цих все частіше зустрічаються військові та ветерани. Виникає питання: «Як правильно спілкуватися з ними, щоб не завдати шкоди?», «Як проявити заслужену повагу та щиру вдячність?». Саме на ці питання радниця начальника Житомирської ОВА з гуманітарних питань і ментального здоров’я Ірина Гладка надала відповідь на тренінгу по взаємодії з ветеранами і формуванню стійкості медичних працівників.
«Наша спільна мета – допомогти нашим захисникам і захисницям адаптуватися до цивільного життя. Ми маємо зосередити увагу на наданні підтримки й створенні безпечного простору для спілкування, висловлюючи свою готовність слухати та допомагати, коли наші захисники відчуватимуть готовність поділитися своїм досвідом» – зазначила Ірина Гладка.
Важливо запам’ятати, що точно не варто робити при спілкуванні з людиною, яка має травматичний досвід війни та бойових дій:
- Не примушуйте говорити про травматичний досвід
- Не звинувачуйте і не дорікайте через те, як саме людина може реагувати та проявляти емоції
- Не говоріть, що пора припинити поводитися, як на війні.
- Не говоріть, що час лікує
- Не можна без дозволу торкатись до тіла, обіймати
- Не робіть різких рухів у присутності ветерана
- Не підходьте до ветерана ззаду
- Не створюйте шумне середовище
Також регіональна координаторка познайомила учасників із Всеукраїнською програмою ментального здоров‘я за ініціативою Першої леді Олени Зеленської.
Учасники дізналися про техніки самодопомоги, як впоратися з власним навантаженням і про інструменти mhGAP.