Ось і минув рік як ми, Лісівщинський ліцей ім.О.Дубінчука, увійшли до складу Ушомирської сільської ради
Час летить невблаганно… Ось і минув рік як ми, Лісівщинський ліцей ім.О.Дубінчука, увійшли до складу Ушомирської сільської ради. Хочеться підвести підсумки роботи за період перебування в ОТГ.
Січень 2020року, канікули, всі в очікуванні чогось незвичайного, адже у всіх на вустах мова про забезпечення закладів освіти в громаді на високому сучасному рівні.
Завітавши вперше до нас, сільський голова Мала Л.Р. була здивована, в неї не було слів – одні емоції, і ми не знали, як в такій ситуації діяти. Всі знали, що в нашому закладі багато невирішених проблем, але не знали, що настільки. Для нас ліцей найкращий, теплий, затишний, але в порівнянні з іншими, зрозуміло, що треба було багато змінювати.
І закипіла робота! Тому впродовж січня – лютого до нас приїздили різні експертні комісії для обстеження, дослідження основного корпусу, де знаходяться майже всі навчальні кабінети. Хочу сказати, що різні були думки: і залишити так як є, і зробити капітальний ремонт, і перебудувати інше приміщення під основне, і навіть закрити ліцей, а дітей підвозити в інший заклад. Але голова чітко висловила свою думку щодо закриття, що цього бути ні в якому разі не може, тому що навчанням охоплено 140 здобувачів освіти, з яких 75 підвозяться з семи населених пунктів. Радіус підвозу 10км і це тільки до Лісівщини. Головне завдання – створити безпечні умови навчання.
Довго тривала полеміка щодо прийняття рішення. І воно було прийнято – будувати нове приміщення. В когось виникне питання: навіщо? А відповідь одна: «Для створення комфортних умов навчання учнівської молоді!». Основний корпус перебудований з церкви у 1936 році і кожне десятиріччя щось перебудовували, добудовували і так до 90-х років ХХ ст. Стан його на сьогоднішній день, якщо сказати культурно і грамотно, непридатний до експлуатації, але силами педагогічного та батьківського колективів ми постійно створювали для наших дітей доступні, комфортні умови. Тому наразі проводиться тендер на виготовлення проектної документації для включення у державну програму «Велике будівництво» за умовами співфінансування.
Життя продовжується, ліцей функціонує. Що для цього вже зроблено? Поточний ремонт системи опалення: замінено 30 метрів труби, проводились зварювальні роботи в місцях пошкодження з заміною колін та кранів. Підготовка закладу до нового 2020-2021 навчального року здійснювалась повністю за кошти бюджету Ушомирської сільської ради.
Перш ніж приступити до демонтажу основної будівлі, прийнято рішення зробити капітальний ремонт ІІ корпусу для розміщення учнів на момент будівництва. Саме тут повністю замінено систему опалення, всі вікна, двері, пофарбовано спортивну залу, відремонтовано систему освітлення. На даний час проводиться поточний ремонт навчальних кабінетів, на який закуплено всі необхідні будівельні матеріали та товари.
Їдальня – важливий осередок у ліцеї і тому це принципово зробити тут все на вищому рівні. Капітальний ремонт, запланований на літо 2020р, було перенесено на інший термін в силу непередбачуваних обставин (пандемія). Але в січні 2020 року вона запрацювала на повну силу: забезпечено всім необхідним обладнанням та посудом, закуплено енергозберігаючу промислову електроплиту і, нарешті, діти почали повноцінно харчуватися. Учні 1-4 класів та пільгові категорії (74 дитини) мають змогу отримати першу, другу та третю страви безкоштовно, а всі інші – за батьківські кошти, 12 гривень. Кожен день харчується майже 100% наших ліцеїстів. Це дуже важливо в наш час. Тим паче, що заклад вже забезпечений і якісною питною водою (введено в експлуатацію глибинну свердловину та встановлено високоякісні фільтри).
Кожен сучасний ЗЗСО має бути забезпечений внутрішнім санвузлом. Він у нас був, але примітивний і функціонував менше, чим був зачинений. Тому наразі проводиться капітальний ремонт внутрішнього туалету, який відповідатиме сучасним вимогам.
Хочу сказати, що ці позитивні зміни є результатом співпраці усіх структур об’єднаної територіальної громади! І це тільки початок, планів на майбутнє багато.